Vyživový poradce, lektor kurzů redukce hmotnosti

Vánoční plán, který opravdu funguje!

Vánoční plán, který opravdu funguje! -

Rok 2018 se pomalu a jistě chýlí ke svému konci a přicházejí první firemní večírky.

Blíží se také pečení cukroví, vánoční nákupy, naplní se naše ledničky i spíže, čekají nás vánoční i silvestrovské oslavy a sváteční návštěvy. Spousty jídla, cukroví a alkoholu na dosah ruky a k tomu odpočinek a lenošení.

Vánoce mohou být opravdu nebezpečné. Na rozdíl od jiných svátků či oslav totiž trvají opravdu dlouho.

Začínají již v listopadu firemními večírky a končí v lednu či únoru, kdy ještě stále vyškrtávám klientům z jejich jídelníčků vanilkové rohlíčky. 

Na Štědrý den se většina ještě dokáže kontrolovat, a pokud ne, tak jedno vybočení opravdu nic neznamená.

Ale vydržet se koukat na plné stoly jídla a dobrot doma, na návštěvách i v práci? A odolávat celé dny až týdny? Ufff…To už tedy lekce pro otrlé. 

V tomto období také prožíváme různé emoce. Stres, napětí, nuda, zlost, radost, štěstí, dojetí či další emoce. Pro mnohé to bývá doslova emoční horská dráha a kdo je naučen, ať vědomě či nevědomě, tyto situace řešit jídlem, může mít další problém. 

Jak to letos určitě zvládnete?

Samotné čtení nikomu nepomůže, buďte proto aktivní a na svátky se připravte.

  1. Stáhněte si ZDARMA a vyplňte si tabulku MŮJ OSOBNÍ VÁNOČNÍ PLÁN.
  2. Denně dodržujte 2 – 4 malé úkoly, které chcete přes svátky zvládnout. 
  • Úkoly musí být zvládnutelné a reálné. Je nesmysl plánovat např. redukci hmotnosti, když víte, že každý rok přibíráte. Nechť je Váš cíl nepřibrat. Neúčinné je rovněž dávání si striktních zákazů či příkazů, např. nesmím jíst žádné cukroví. 
  • Úkoly musí být konkrétní. Např. úkol napeču méně druhů cukroví je málo konkrétní. Přesně naplánujte, kolik druhů a jaké připravíte apod.

   3.   Tabulku si vyvěste na nějaké viditelné místo a denně reflektujte zvládání úkolů. Např. známkou jako ve škole, fajfkováním, smajlíkem,        bodováním, barvami atd., co je Vám sympatické.

4.    Buďte důslední. Ale současně si povolte chybovat. Např. 1 chybu za 3 dny nebo na 10 splněných úkolů. Nejsme 100% a uvažování stylem všechno nebo nic vede většinou ke zklamání. Po jednom zaškobrtnutí zabalíte celý plán a nevidíte, že jste 20x předtím uspěli, a to je velká škoda!

Mé oblíbené vánoční úkoly

- Denně vyrazím na hodinovou procházku.

- Ráno si naskládám 6 kusů cukroví na talíř a to je můj povolený denní limit.

- Cukroví se nebude válet na stole, po „mlsacím čase“ ihned uklízíme do špajzu. 

- Myslím na zeleninu a i o Vánocích zaplňuje ½ mého talíře.

Další tipy našich klientů

- dodržuji hlavní jídla dne a neuzobávám mezi jídly (cukroví si dám případně na svačinu nebo jako malý dezert po obědě)

- budu péct o polovinu méně cukroví než loni

- při pečení cukroví použiji méně cukru/tuku do těsta 

- při pečení cukroví bílou mouku nahradím celozrnnou (pozor, tím ale neklesá energetická hodnota cukroví, zvyšuje se nutriční hodnota díky obsahu vlákniny)

- připravím odlehčený bramborový salát od majonézy (zbytku rodiny dejte klidně majonézu)

- cukroví jím nejpozději v 15 hodin / po obědě

- dám si max. 3 kousky cukroví denně (pozn. nejlépe chutná první sousto, poté naše smyslové buňky otupí a intenzitu chutí a vůní tolik nevnímají, zkrátka - první sousto chutná nejlépe, také počet cukroví je ná vás, někdo 3 jiný 5, 6, 8...)

- večer cukroví nahradím ořechy (pozn. funguje u těch, kdo nesní 100 g ořechů), ovocem nebo třeba dobrým čajem

- na večírku vypiju maximálně 2 skleničky alkoholického nápoje, nebudu pít tvrdý alkohol

- budu dobrovolným řidičem (omezení množství alkoholu) 

- nezapomínám na zeleninu – denně sním min. 3ks/zelenina na 1/3 či 1/2 talíře/zelenina v každém jídle apod.

- na návštěvě se nebudu přejídat zbytečnostmi (např. chipsy), ale vyberu si opravdové delikatesy

- než vstoupím do místnosti (na návštěvě), řeknu si: "Nejsem zde kvůli tomu, abych se najedla."

- na návštěvu/oslavu půjdu pěšky

A jak takové plnění vánočního plánu může vypadat? Inspirujte se...



Komentáře