Chaos v jídelníčku = chaos na váze

3.9.2020
obese-3011213_1920

 

V jídelníčku je chaos a energetický příjem je jako horská dráha

 

1/2 kila nahoru, 1/4 kila dolů, váha stojí, 1/4 kila nahoru, 3/4 dolů, a tak pořád dokola. Jako na horské dráze. Snažíte se zhubnout, ale vypadá to takhle?  

 

Příčinou váhových výkyvů bývá často fakt, že jíte nepravidelně a/nebo vaše porce jsou energeticky rozházené, pak lítá celkový denní energetický příjem nahoru dolů a tento trend kopíruje i vaše váha.

 

Lítá počet porcí za den

 

Jak to konkrétně vypadá v praxi?

Jeden den sníte 4 porce, další 7 a třetí stihnete jen 1 jídlo za celý den.

 

Navykněte si na pevný stravovací režim. Počet denních porcí udržujte ideálně stejný, a to i o víkendech.

Optimální počer porcí se nastavuje individuálně. Jak si jej správně nastavíte se dočtete v tomto článku.

 

Lítá energetická hodnota porcí

 

Jak to konkrétně vypadá v praxi? 

Jeden den vzorně připravený oběd z domu, druhý den na obědě s klientem bohaté menu včetně předkrmu a dezertu, třetí den jogurt u počítače. Můžete si odškrtnout kolonku - OBĚD SPLNĚNO, ale sami cítíte, že to není takhle správné.

 

Energetický příjem má být rovnoměrně rozložen do celého dne a energetikcá hodnota jednotlivých porcí přibližně stejná.

Pokud se ošidíte u snídaní až obědů, hlad a chutě vás doženou v odpoledních hodinách a sníte větší porci než byste měli.  

Po velkých porcích se můžete cítit naopak unaveni, bez energie a někoho naopak dále rozmlsávají: "Když už jsem si dala..., tak si dám ještě..." 

S nastavením ideální velikosti porce vám velice dobře pomůže pravidlo zdravého talíře. 1/2 talíře zelenina, 1/4 talíře bílkovina a 1/4 talíře sacharidy - tj. obiloviny, pečivo a přílohy. 

 Autor fotografií: www.stob.cz

 

Nedaří se vám dlouhodobě zhubnout? Pořád nevíte, jaká je správná velikost porce pro vás?

Je to 100 g nebo 150 g rýže. 100 nebo 200 g masa? Pomoct vám může rámcový jídelníček na míru. 


Nejnovější články