Vyživový poradce, lektor kurzů redukce hmotnosti

Sekaná

Sekanou máme moc rádi a dětem se dobře jí, neb nemusejí tolik kousat a krájet jako plátky masa.

Maso si ale u řezníka vyberu a nechám namlet nebo melu doma. Chci vědět a vidět co jíme, proto se nespoléhám na kupovanou sekanou a Vám doporučuji totéž.

Tvorba sekané doma je časově náročnější a zašpiníte si nějaké nádobí, hlavně mlýnek, který se pak blbě umývá...:-). Proto sekanou připravuji rovnou i do zásoby do mrazáku.

  • Maso si pomelu a část schovávám do mrazáku. Nejraději mám směs hovězího a vepřového masa, ale používám např. i krůtí.

  • K sekané přidám zeleninu, kterou si namelu na mlýnku jako maso. Na množství masa přidám stejné množství zeleniny. Nejčastěji mrkev, cibuli, petržel, celer, cuketu, dýni, houby apod. Co máte rádi a co máte doma. Do směsi přidávám i přílohu - kuskus, pohanku, jáhly nebo bulgur. Množství přílohy je asi 1/3 hmotnosti masa. Šťáva, která se vypéká z masa a zeleniny se nasákne do přílohy a výsledná sekaná je opravdu moc dobrá.
  • Tedy na přibližně 600g masa přidám 600g zeleniny a 200g přílohy v suchém stavu.
  • Přidám trochu oleje, vejce, vodu (místo mléka), bylinky, koření, sůl. 

  • Vytvaruji šišky sekané a dávám zamrazit.
  • Jednu šišku upeču v troubě.

 Obr. Sekaná po upečení. Ještě se musím naučit dělat lépe fotky...o)

Sekaná

  • Část směsi zpracovávám i bez přílohy. Nasáčkuji do mrazáku a schovávám na horší časy. Po rozmrazení směs dusím na pánvi a oživuji něčím čerstvým, např. rajčaty, luštěninami, houbami apod.