Vyživový poradce, lektor kurzů redukce hmotnosti

Smoothie

Smoothie je údajně hit od r. 2008, ale já objevila info až v letošním roce (2013) a ještě velmi dlouho mi trvalo, než jsem si ho připravila...o).

Nápad se mi ale velmi líbí, protože řeší mou situaci - co jíst, když přednáším? Stejně tak si jej můžete vzít na dlouhé porady, pracovní schůzky, popíjet na cestách apod. Zkrátka všude tam, kde se hodí více pití než kousání a žvýkání.

Princip je ten, že se nemusíte pracně krájet se zeleninou (což mi nevadí a asi proto mám tento recept s 5ti letým zpožděním), vše rozmixujete společně s ovocem a vodou a vypijete. Na internetu najdete spousty informací a receptů. Já jsem našla další zajímavé informace, že: mixovat se musí cca 5 minut, aby se dal nápoj pít (konzistence) a nepít na ex, ale popíjet nějakou dobu (asi jako kdybyste jedli salát), obzvláště pokud nejste navyklý na pravidelný přísun zeleniny, tolik vlákniny najednou by Vám mohlo pěkně rozhýbat střeva..o).

Já jsem si základní recept (ovoce, zelenina, voda) vylepšila o jogurt a oříšky, semínka, aby byl nápoj nutričně bohatější.

1. varianta: Jogurt 100g, voda cca 100ml, 3 mandarinky, půl salátové okurky, 2 lžičky mletého lněného semínka. Bála jsem se kombinace ovoce a zeleniny, že jsem prvně rozmixovala ingredience bez okurky a ochutnala. Pak jsem přidala i okurku a bylo to opravdu chuťově lepší!

2. varianta: jogurt 120g, jablka 120g, celer řapíkatý 100g, ořechy vlašské 20g, voda cca 100ml. Tak tento byl fakt výborný. Takový pomixovaný waldorfský salát...o).